Open standaarden
Van Breda heeft zich aangesloten bij het Open Care Connect initiatief en heeft al een aantal jaar het manifest open standaarden ondertekend. Voor u van belang is dat Van Breda geen gesloten systemen levert.
Van Breda pleit al jaren lang voor open standaarden. In de praktijk betekent dit dat onze klanten meer keuzevrijheid krijgen en er transparantie is.
Van Breda conformeert zich aan alle voor haar werkgebied relevante standaarden, zoals opgesteld door het college standaardisatie. Dit betekent dat Van Breda het mogelijk maakt om gegevens uit verschillende systemen uit te wisselen.
Open Care Connect
Van Breda B.V. is een samenwerking aangegaan binnen Open Care Connect. Het Open Care Connect initiatief maakt het mogelijk om door middel van een uniek samenwerkingsverband de zorgmarkt te voorzien van volledige oplossingen met betrekking tot zorgcommunicatie. Vele toonaangevende leveranciers bundelen hun kennis en maken gebruik van elkaars kracht om de juiste oplossing aan de zorginstelling te bieden. Dit maakt de totale oplossing krachtig en brengt voor u als klant onder andere de volgende voordelen met zich mee.
- U heeft de mogelijkheid om uw bestaande in gebruik zijnde apparatuur (installed base) te behouden.
- Er ontstaat de mogelijkheid van koppelvlakken naar meerdere systemen. U zit dus niet vast aan het beperkte aanbod van 1 leverancier;
- Onnodige investeringen kunnen voorkomen worden doordat bestaande systemen geïntegreerd kunnen worden.
Bij overgang naar een andere leverancier is een directe vervanging van producten van andere partijen dus niet noodzakelijk. - Een stapsgewijs migratie-pad naar de toekomst en de cloud.
- Gegarandeerd minimaal vijf jaar een werkende oplossing tussen oude en nieuwe systemen.
- Door de unieke "binnen 1 dag vervangservice" van uw oude systemen kan Van Breda dit verlengen naar 10 of zelfs 15 jaar,
- Het versterkt uw betrouwbaarheid naar uw cliënten.
Uniek
In de huidige markt gaan de ontwikkelingen razendsnel. Wat Van Breda uniek maakt is de combinatie van jarenlange specialisatie (40 jaar) in de ouderen en gehandicaptenzorg en onze eigen ontwikkelafdeling waarmee wij flexibel inspelen op functionele eisen en wensen van onze klanten. Stabiliteit, robuustheid en gebruiksvriendelijkheid van het systeem zijn daarbij vanzelfsprekende uitgangspunten.
Samenwerking
Door samenwerking aan te gaan met een partner zoals Eurocom zijn wij in staat om aan de wensen en eisen van deze tijd te voldoen. Wij zijn hierbij niet gebonden aan ons eigen productaanbod maar kunnen met onze klanten verder over de horizon kijken wat het beste aansluit bij de situatie. Door buiten deze box te denken en te werken op basis van open standaarden kunnen we altijd zoeken naar de beste producten zodat de oplossing aansluit bij de vraag. Deze werkwijze sluit ook aan bij toekomstige flexibiliteit in keuzes.
Voorbeeld
Een voorbeeld hiervan is het VIOS 2.0 intelligente nachtzorgsysteem welke technisch samenwerkt met alle merken IP camera’s in de wereld. Om de functionele werking van de keten te kunnen garanderen testen we op verzoek van de klant de gewenste IP camera en komt deze op een lijst van voor VIOS 2.0 goedgekeurde camera’s .Dit doen we overigens ook voor onze Smart Paging APP en andere open producten.